måndag 9 mars 2009

En massa nya LO:n

Äntligen fick jag hit mina LO.s jag gjorde på scrapträffen för en dryg vecka sedan. Fyra nya LO.s blev det och är nöjd med alla fyra.

Den första är Emil och min pappa, då Emil första gången fick åka en liten tur med morfars Harley, så stolt var han och så nervös. De åkte bara en liten bit längs vår lilla byväg (grusväg) men för Emil betydde det massor!


Lucas på sandstranden sommaren 2008. Mina svärföräldrar ägen en stuga vid havet och där finns en stor sandstrand (deras egen) och en grund barnvänlg simstrand. Man får vada ut typ 100-150 meter för att man som vuxen ska kunna simma, härligt. Bilden är tagen en kväll efter att det regnat och Lucas och jag blev kvar på stranden och lekte då Emil och pappa rodde ut för att meta.


Ett mycket gammlt foto, har ingen aning om när bilden är tagen, men det är min farmor och farfar på bilden. Min farmor lever ej längre, hon dog för drygt 3 år sedan, men min farfar lever och mår bra och bor i ett serviceboende. Men han minns inte när bilden är tagen. Unga är de och de träffades efter vinterkriget, så året är någongång på 1940-talet. Texten som ser gammal ut har jag stämplat med en textstämpel. Ville inte ha någon journaling på denna LO, ville lämna den så enkel som möjlig.
Och sist en Lo med mina "mottar" (=tomte enligt Lucas). Då han första gången, vid julen sa ordet "motta" så fick Emil så roligt att han nästa kikna av skratt och lilla Lucas ser ut som att "men det är inte lätt att lära sig prata!!" Tycker så mycket om detta foto. Pappren är inte de mest juliga, men passar bra till en lite lekfull LO.




3 kommentarer:

MalinL sa...

Oh vilka underbara LO's! Allihopa!! Gillar alla dekorationerna på jul-LO'n!

ScrapMi@ sa...

Oj vilka LO:s Du producerar....jättefina verkligen!
Gillar Farmor & Farfar lite extra får sån "gammelkänsla" när jag tittar på den....mycke snyggt!!

Ha det gott!!
Kram//Mia

Miss Goldie sa...

Jättesnygga alla fyra, går inte att välja nån favorit. :-) Men dekorationerna nere på Mottar-LO:n var väldigt coola!

Tack för kommentaren i min blogg! Är du på FL nå alls längre?