tisdag 17 mars 2009

CC på scrappers

Det kunde ej komma mer lämpligt, CC:n på Scrappers, nu då jag ska vara hemma hela veckan och inte kommer iväg någonstans. Foten ännu i ett stadigt paket, men klarar mig inomhus utan kryckorna, skönt.

Har idag fått tre bidrag gjorda till CC:n, här kommer två av dem, en LO enligt skiss. Min blev väldigt lik skissen, gillade skissen och ville ej göra stora ändringar.

Några detaljbilder:
Har stämplat på bokstäverna för att ge dem en känsla av lera och gegga och allt vad man nu kan hitta i naturen på hösten.
Och retroblomman fick här en lite annorlund look för att bättre passa in i känslan av höst, vissna, torkade blommor och de färger som finns in naturen på hösten.

Blev riktigt nöjd med denna LO.
Sedan ett kort man skull lifta. Det var Majamelon som gjort ett kort som skulle fungera som inspiration. Mitt blev väldigt likt, ville använda mig av samma idé, att göra ett spelkort. Men jag valde att lägga ihop kort med hjälp av BIA:n och dekorerade med lite band. Ska skicka kortet åt en släkting (bosatt i Sverieg) som fyller 50 år.






6 kommentarer:

Madde sa...

Älskar verkligen kortet, himla snyggt att sätta ihop det med BIAn
Kram madde

ScrapMi@ sa...

Ja vad kunde komma lägligare just nu än Scrappers CC =)))))) ingenting ont som inte har nått gott med sej....hihihi!!!

Fin o stilren LO gillar "lerkänslan" på rubriken!!!

Kul idé att använda BIA:n till kort!


Kram//Mia

MalinL sa...

Så underbart härlig LO!! Älskar lerkänslan du har gjort på texten!

Och kortet är ju bara fantastiskt underbart!!

Anonym sa...

Jätte jätte fin LO. Väldigt fint med bokstäverna.

Karin sa...

Perfekt med CC när man är hemma!
Layouten är jätte-jättefin! VIlka underbara färger & så smart att stämpla för att få det att se ut som lera, snyggt!
Kortet är görfint oxå!

kram!!

ZozzosLiv sa...

J'tte härliga alster!!:-) Saknar dig på FL...:-( Var håller du huus???

Kortet där med hunden är bara föör härlig. Såg just att du laddade upp en LO på liften...HÄRLIG HÄRLIG den är faktist super underbaar!!:-) NU ska jag börja följa din blogg!! Kraam