torsdag 11 december 2008

Mappkort och bokmärke

Har blivit så inspirerad av alla mapp-kort jag sett i olika bloggar, så u ville jag testa att göra ett. Och vad passade inte bättre än att jag behövde ett kort åt min bror som fyller år och jag köpte ett presentkort åt. Så plocka fram CS, mönsterpapper och falsben och här är resultatet:


Blev själv riktigt nöjd! Nu åker presentkortet in i kortet och det ser lite trevligare ut att ge bort. Bilden är bara lite väl ljus, men den får duga!

Ett bokmärke blev det också! Magnolia tjej och bokhög (Tack Meali!!) Gjorde en ganska enkel version. Men valde att laminera det, hålle rju lite bättre. Jag klippte lamineringfickan i samma form som bokmärket så det skulle se trevligare ut.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Mappkortet är bara såååå underbart vackert men motivet och swirlen längst med kanterna, jag gillar det väldigt mycket gu vad duktig du är. Bokmärket blev jätte fint, enkelt och härliga färger. Ska också prova att laminera mina nästa gång, tack för idén. :-)

Anonym sa...

med ska det stå innan motivet inte men.....:-D Mappkortet är bara såååå underbart vackert med motivet och swirlen längst kanterna.:-D Slinter på tangenterna ibland.

Eva sa...

Åh vilket fiiint kort! Älskar den gröna färgen och allt. så fint! Du undrade om bården på mitt rosa julkort, det är en Flourishbård till QK Revolutionmaskinen, till den där extralånga plattformen.

MalinL sa...

Verkligen ett fint mappkort!
Och bokmärket är bara sååå fint!

ScrapMi@ sa...

Men vännen vilket snyggt mappkort....det var sååå fint med grönt o så härlig harmoni i hela kortet ;-)
Sött bokmärke!!!
Kramar !!!!!

Karin sa...

Superfint kort ! & jättefint bokmärke oxå !

Kramar!