måndag 1 december 2008

Äntligen en LO, mellan alla julkort

En ny LO. Är inte 100% nöjd men ok nöjd. Fick lite panik med den. Skall delta i Finlands första scrapbookingträff i janauri, i Tammerfors. Hon som arrangerar tillfället har butiken jag DT:ar åt. Hon har bett mig göra en demo under träffen/mässa (kommer vara flera stora scrapbookingbutiker på plats) och temat skall vara acetat och någon typ av tittfönster. Alltså ett slags fönster på LO:n som man kan lägga saker i som kan vara svåra att scrappa på en LO, typ en hårlock från barnens hår osv. Igår kväll gjorde jag denna LO, som skall fungera som modell i programbladet... Fotot är på Emil, som sitter och pillar med smålegon han fick till födelsedagen och i journaling rutan står det skrivet att han är så intresserad av små "nippel" grejer och gärna pillar på med sådant och är duktig på det, även om han bara är 4 år. Kunde ju ej ta av hans legon och lägga i "fönstret" så hama-pärlor får fungera som "nippel" grej denna gång (han gillar att greja med dem också).


Texten "where has the time gone" är ett stickerband och tyckte texten passa perfekt till temat på LO:n, för jag kan ibland undra vart tiden tagit vägen då jag ser på honom. Nyss var han ju en liten väldigt gråtig och otålig bebis, som sov dåligt och aldrig trivdes för sig själv, inte ens korta stunder, så bebistiden med honom var väldigt intensiv. Nu är han 4 år och kan sitta långa stunder och pilla med smågrejer och har fantasi så det räcke för tre till i samma ålder.


Närbild på "fönstret"


2 kommentarer:

MalinL sa...

Verkligen en härlig LO!

ScrapMi@ sa...

Otroligt annorlunda o cool LO med fönstret har nog aldrig sett det förrut....kul idé att lifta ;-)
Är alla Emil:ar kanske lite onöjd som lill liten.....känner igen beskrivningen för min EMil var oxå det när han var liten, nu kan han sitta med sitt lego och vara så beelåten med det!!!!
Kram