lördag 4 oktober 2008

Äntligen lite tid att uppdatera...

Har blivit lite nya kort den senaste tiden, men har inte haft så mycket tid att jag fått upp dem i bloggen, men nu kommer de alla!

Först ut är ett bebiskort som jag gjort till en fd. arbetskamrat som fick en liten kille. Stämpeln är så söt och kan ju passa till ett bebis-tjej kort också.


En när bild på blommorna. Har lagt små pärlhattar på akryldropparna. Blev rätt så dekorativt.



Och ett lite mer höstigt kort ville min mamma ha som hon skickade iväg till en släkting. Detta motiv är målat med pastellpennor, olja och stompf. En rolig teknik som jag absolut kommer använda mig av flera gånger. Har böjt ståltråd till en blomma som jag fäst utanpå pappersblomman. Har aldrig testat på det förr, men med lite övning på att få snygga stålblommor, så är det en ganska skojig detalj.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilka fina kort du gjort. Härliga färger och fina upplägg gillar bebiskortet jätte fin idé med pärlhattar på akryldropparna.

MalinL sa...

Vad fina kort! Pärlhattarna var verkligen läckra! Och stålblomman på det andra kortet blev verkligen läcker! Har själv funderat på att försöka med det.. Har gjort en men jag tycler att de är så svåra att få till.. vet väl egentligen inte hur så..*s*