tisdag 23 september 2008

Årets första julkort!!

Så var det gjort och vad svårt det var, precis som om det skulle vara en helt anna teknik att göra julkort!! God Jul står det på finska på biljetten som jag tagit modell till härifrån

Stämpelmotivet har jag fått i en swap och motivet är så härligt. Kortet är gjort efter en kortskiss i en utmaning men mitt kort blev lite annorlunda, har lite svårt för att göra runda kort, får liksom inte till det, men en skiss ska ju ge inspiration, inte behöver ju slutresultatet bli precis, bara det syns att skissen funnits där som modell.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Julkortet blev ju jättefint :-)

MalinL sa...

Härligt julkort! Skulle också behöva sätta mig ner och börja.. om man bara kom in i huset så jag fick packa upp scrapsakerna!!! Gillar den guldiga mistel-snöret, eller vad det är.. =o)

Anonym sa...

Vilket mysigt julkort, verkligen jätte fint.

Anonym sa...

Superfint kort, juligt och fint! Jag kände samma sak när jag gjorde första julkortet.
Kram/Mia
Ps: hÄnglarna är betalade så nu väntar jag på dom ;-)

Eva sa...

Gulligt kort! Kul att börja med julkorten nu!

Karin sa...

oh nu var det ett tag sedan jag skrev, vilka härliga kort du har gjort! =)Kortet o Stämpeln med kossorna är ju underbar, var kommer den ifrån?
jättefina kort och layouter!

kram på dig!

Miss Goldie sa...

Hejsan!
Du frågade om texten på födelsedagskorten. Den är utprintad från datorn.

Jättefint julkort du gjort! Jag är så lat så jag orkar inte gör egna julkort...