fredag 14 mars 2008

Inspirerad av nya idér

HoppeTossaDesign på Familjeliv.se kom med lite nytänkande idér till scrapbookingen. Hon kom med en utmaning där man skulle använda sig av dekorationer som INTE är scrapsaker (denna LO är gjord enbart för att jag blev inspirerad, inte ett bidrag till utmaningen). Först lät det jätte krångligt, men efter lite funderade så kom jag på att det finns ju en massa saker som man kan använda sig av! Bara fantasin sätter gränser. På denna LO har jag använt mig av bakplåtspapper under de små pepparkaksgubbarna och en helt vanlig klämmare som håller fast receptet på tagen.


Det andra hon han de som "regel" var att skriva eller stämpla på direkt på fotot. Har aldrig vågat mig på det, men på det övre fotot pröva jag på att skriva med vit penna. Denna LO är baserad på utmaningens regler, LO till utmaningen kommer upp om någon dag då omröstningen på familjeliv.se är avgjord.
Ja, vi grädda faktiskt pepparkakorna i en äkta bakugn! :-)

3 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Vilken kul idé att sätta bakplåtspapper under pepparkakorna - det passar ju superbra! Grattiskortet är också snyggt. Vad är det för swirlstämpel du använt? Int hör den väl till det där setet som jag också har...tycker inte jag känner igen den.

www.mariante.se sa...

Vilken mysig LO!
Å vad det värmer i hjärtat att se att du utvecklas i ditt skapande....visst är det skoj att våga ta nya steg!
Bra jobbat!

MalinL sa...

Jättefin LO! :-) Visst är det roligt att bli utmanad på det viset och sen ser man att man faktiskt klarar av det! Jag har fastnat för att använda tårtpapper.. hihi..