fredag 14 augusti 2009

BIA minialbum

Har gjort ett litet album med hjälp av min Bind It All. MIn väninnas barn blv döpt för c. en månad och vill ge henne och föräldrarna ett litet minne av dopet i form av ett scrappat album med fotot. Föräldrarna fick ett sådant efter att de gifte sig, så tänkte hålla fast vid tarditionen och ge barnet ett minne också. Väljer att visa bara pärmen åt er och bilden av den lilla prinsessan är övertäckt.

Den underbart vackra ramen runt fotot har jag fått av MissGoldie. Beklädde pärmarna med gulligt papper ur Panduros Tilda serie. Ett hav med blommor vid fotot, de härliga blommorna från Papirloftet och pappersrosor och så namnet såklart och datumen. Valde att skriva bara första namnet på pärmen. Hon fick tre namn, men tyckte det inte passade in, skulle ha tagit väldigt mycket plats. Och nu kom mina ljusrosa Thickers i användning. Har fått dem något tag och ljusrosa bokstäver blir sällan använda här hos mig, men nu var det tur de fanns. Gillar fonten väldigt mycket.

Det var skoj att göra ett sådant här album, men oj vad tid det tar och man får ju fundera lite extra på dekorationer osv., för man vill ju att albumet skall gå fast. Men grävde i lådorna en stund och hitta en massa fian rub-ons som nu kom så väl till använding :-)
Hoppas albumet blir uppskattat, skall ge det vidare idag... :-)

4 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Säger bara WOW.....så underbart ljuvligt vackert.
Du är en sann inspirationskälla alltid så roligt att kika in o jag blir aldrig besviken.....Du överträffar DEj själv varje gång!!!

Många kramar o trevlig helg!!!
//Mia

Mathilde sa...

Vilken fin present! Klart det kommer bli uppskattat, det är ju helt underbart fint!! Åååh vad fint det var! Nu blev jag väldigt sugen på att scrappa!
Kram

Miss Goldie sa...

Åååh, så fint! Kul att du hade användning får ramen :-) Jag är säker på att det blir en väldigt uppskattad present!

Madde sa...

Vilken kul present:-) Och så va den ju jättefin med.
Kram Madde