lördag 16 augusti 2008

Inspirationen flödar...

... men finns inte tid att pyssla så mycket som jag skull vilja...

Här kommer i alla fall lite nya kort (blir mest kort nuförtiden...). Har dessutom vågat mig på att scanna in dem och blir ju något bättre resultat än att fotografera korten.

På det första koret har jag också testat Promarker blendern och blev ju ok resultat, jag är i alla fall rätt nöjd. Har därtill inspirerats av alla ni som gör biljetter. Mina nya magnetstämplar har fått komma med och lite chalk på blommorna också (har inte heller testat det förr), så överlag är jag nog väldigt nöjd med detta kort.



På det andra har jag använt mig av en Rachelle Ann Miller stämpel, Lily&Milo, så sött motiv. Lite punchinella har jag också fått med. Det där scrollen i hörnet är en Bosskut die som jag vann på eBay, samma gäller Quickutz diesen Vine som jag använt mig av på båda korten (liftat idén av Busis - TACK!!).

Har på båda korten använt mig av papperspill, små remsor som bli över, har en väldig låda med sådana och de ligger ju bara där, men nu tömde jag den och gick igenom och hitta en massa användbart. :-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina kort båda två!
Pappersspill är jättebra till kort ;-) chalk på blommorna var ju en finfin idé!
Ha det gott!
Kram/mia

Anonym sa...

Åhhh vilka jätte fina kort, älskar uppläggen på båda, du är ju grym:-)

MalinL sa...

Ursnygga kort båda två!! Gillar speciellt det bruna kortet.. =o)

Laila sa...

Dom är jätte fina båda två!
Papperspill kan alltid vara bra att spara. Tillslut kommer det till användning

Anonym sa...

Jättefina båda tv. men det bruna älskade jag verkligen, så himlans snyggt med brunt:-)
Kram madde

Miss Goldie sa...

Håller med de andra, verkligen ursnygga kort! Du har verkligen utvecklats mycket som scrappare och kortmakare det senaste året. Själv är jag en urusel kortmakare, men jag har gjort två bröllopskort den senaste tiden som jag varit GANSKA nöjd med. Men jag har inte riktigt tålamod att lägga ner min tid på kort, sätter hellre tiden på att scrappa istället. Men jag är såå avis på alla fina kort du gör :-)
Ha det bra!

Anonym sa...

Har helt missat detta kortet, vad fint det rosa är!! Jättefint med det där snirkliga i övre högra hörnet.