lördag 23 maj 2009

Scraplift

Hittade bloggen Liftvarning och v.20 skulle man lifta en superfin LO som MissGoldie hade gjort. Hade redan tidigare beundrat den i hennes blogg och haft som avsikt att lifta den, men ja, ni vet, tid är ibland en bristvara, men nu fick jag det gjort :-)
Idag då jag kolla in på Liftvarning så var jag visst den enda som liftat den LO:n, så min LO finns nu på deras blogg :-)
Har använt mig av Jenni Bowlin papper och chipboard knappar, en enfärgad CS och ett härligt prickigt papper som hängt med lääänge, men nu passade det hit. Har dessutom fastnat för Thickers, även om jag har en Cuttlebug och QK och många alfabet så är Thickers min grej just nu.
Så Tack MissGoldie för inpiration! :-)


3 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Kul att du ville lifta den! Gillar din tolkning jättemycket! Jag är också svag för thickers fast jag har Sillen. Nu har jag dessutom beställt en Cuttlebug idag!!! Crazy! Har du en sån också? Jag är så sugen på Spellbinders dies, tror nog inte det blir några alfabeten köpta till den. De är för dyra!

mymlis sa...

Jep, har en Cuttlebug och Quickutz Squeeze. Cuttlebugen är svår att vara utan ;-) Och alla spellbinders dies... de har jag lyckats samla på mig ett helt gäng. Några alfabet har jag också, både Cuttlebugen egan och Quickutz.

Miss Goldie sa...

Idag borde min Cuttlebug komma! Ska bli såå kul att testa den. Var brukar du köpa dina Spellbinders dies? Finns det nåt ställe där de är billigare? Och sen skulle jag vilja ha någa blad-dies, som funkar att sätta under vanliga blommor som lite utfyllnad. Har du nåt tips på nån bra blad-die?

Självklart kan jag skära ut några ramar åt dig! Och du behöver INTE betala, skicka hellre lite annat smått och gott åt mig istället :-) Men hur många vill du ha och i vilken storlek? Likadana som de som jag hade på Doraline-kortet eller...? Kortet är 15x15 cm då ramen är väl typ 13x13 cm eller nåt. Men den går ju att göra både större eller mindre om du vill. Sen kan jag göra några runda också om du vill?