lördag 24 januari 2009

Årets scrappare 2009 tävling

Deltog i Årets scrappare 2009-tävlingen som ordnades i Tammerfors. Under hösten 2008 skulle man skicka in ett bidrag till tävlingen och på basen av alla bidrag som kom in, valdes fem finalister. Finalbidraget gjordes i Tammerfors och material till tävlingen fick alla finalister där på plats. Alla hade indentiska paket med papper, chipboard dekorationer och band. Resten skulle man komma på själv, inga färdiga dekos alltså... Då jag öppna paketet med papper så var min första tanke... "Oj nej, hjälp, vilka färger!!!" Fick total block, visste inte hur jag skulle börja, men efter en stunds funderande så valde jag et svartvitt foto att jobba med. Som tur hade vi tre timmar på oss! Mitt färdiga bidrag blev detta:

De mönstarde pappren är Basic Grey och cardstocken är colore core. Bosktäverna thickers (fanns med i paketet), banden american craft och så var där ett ark med overlay.

Kom två med mitt bidrag och jag var överlycklig!!! Detta var vinnarbidraget.

Alla fem finalister fick pris och om jag var överlycklig över andra placeringen så sken jag som solen själv då jag fick mitt pris:

Fiskars cirkelpunshar, två thickers ark och lite Basic Grey rub-ons!!!! Har kikat på dessa en tid, men tänkt att okej, vill ha dem, men ska nog spara lite först, de är ganska dyra och nu fick jag d, i alla tre storlekar!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fint bidrag och jätte grattis till dig:-), vilka fina priser du fick.

MalinL sa...

Igen, grattis till andravinsten!! Härlig LO och roligt att du till slut fick till den!

Karro sa...

Grattis till andraplatsen! Jag förstår att du är nöjd över priset!
Du har lyckats jättebra med LO:n, det var verkligen inte lätta papper att kombinera. Snyggt!

Miss Goldie sa...

Wow, den var verkligen jättefin! Håller med om att det var knepiga färger att jobba med. Cirkelpuncharna är säkert väldigt användbara - grattis än en gång till vinsten!