onsdag 14 januari 2009

hÄnglar kort

Dessa två motiv har hag fått i någon stämpel-swap och nu kom de till användning.
Först ett vändagskort i brunt. Här har mycket nytt kommit i användining, bl.a. ramen bakom motivet är en QK Revolution stans, tyckte det blev lite kul med ramen. Textstämple är från Norge, Aud-design tror jag det var. texten "vänskap värmer" tyckte jag passa fint till detta bruna kort. Och det stora beige blomman är gjord med blomblad. Köpte en påse blomblad i en pysselaffär efter att ha fått en idé från MissGoldies blogg. Blombladen fanns i flera olika färger, men valde de ljusbeige för de passar till det mesta. Och blilliga var de också, betala 1,50 euro (c. 15 kronor) för en påse med massor av blomblad.


Sen ett till kort med hÄnglar, som jag gjorde bara för att jag hade en massa inspiration att göra kort. Förösker göra ett litet "lager" med bra att ha kort, som man sedan kan plocka fram då det behövs, så lämnar dem utan text, lätt att sedan lägga dit en tag eller liknande med text som passar för tillfället.
Denna hÄngler har ocksp kommit i en swap och blev så förtjust i den så super snälla Mia har igen en gång hjälpt mig och beställt bl.a. denna stämpel från hÄnglar. Detta blev ett väldigt blått och kanske lite somrigt kort, men försöker komma ifrån det att mina kort ofta blir rosa eller bruna..
Här också lite nytt som jag hittat under mitt städprojekt, bl.a. pappren och foamblommorna (Petlaoos), den stora ljusblå och de små ljusblå. Glaset har jag dekorerat med Glossy Accenst, men det syns ju ej på fotot.

4 kommentarer:

Katrin sa...

Vilka fina kort du gjort... De måste du ju vara jätte nöjd med, jag gillade att färgerna var så vackert ton i ton...

Ha det gott!

MalinL sa...

Verkligen läckra kort!

ScrapMi@ sa...

Underbara kort Du gjort....säger bara WOW vaad du utvecklas hela tiden blir lika imponerad varje gång jag tittar in....och koret med blomkärran var det vackraste jag sett på länge!!
Kanonduktig Du är ;-)
Kram/Mia

Miss Goldie sa...

Trevligt att träffas i lördags!

Vad kul att du också köpt likadana blomblad! Visst blir det fina blommor av dem! Och vad många fina kort du gjort på sistone! Gillar speciellt det lila krya på dig kortet.

Hur gick det i scrapfinalen i Tampere? Jag såg att Pikkuhelistin vann, men vilken plats kom du på? Kan man se era LO:s nånstans?