onsdag 2 juli 2008

Utmanad!!

Jag har blivit utmanad av K och här kommer mina svar:

Fem saker som finns på min Att göra-lista idag:

1. Plocka fram passet och packa ihop en väska, för ska åka på kryssning till Tallin med min mamma och en väninna

2. Hänga upp tvätt innan jag åker iväg, hörde att maskinen precis cetrifugerat klart

3. Sätta mig på en mysig uteservering i Tallin och njuta av god mat och ett glas rött! :-)

4. Handla hem lite cider åt mannen och godis åt barnen och såklart någon kul åt mig själv och njuta av en "egen dag"

5. Då jag kommer hem. Packa ihop kläder för en långhelg på sommarstugan och göra en shoppinglista på vad jag ebhöver handla med mig i matväg. Gör detta troligen mitt i natten....

Vad gjorde du för tio år sedan?
Då var jag 20 år och hade precis kommit hem från ett år som au-pair i Tyskland. Jag jobbade på Ikea (Då Finland första och enda) och till hösten skulle jag påbörja min pol.mag studier i Vasa, så mycket kretsade också kring att hitta bostad och "bygga" upp en studielya.

Ställen jag bott på:
Borgå, född och uppvuxen. Tyskland, liten stad söder om Munchen, Lenggries. Eller ja, skulle nog mer kalla det alpby... :-) Vasa, en härlig stad Borgå i egnahemshus (rött hus med vita knutar... det är bara potatilandet som fattas.. ;-) )

Fem saker jag skulle göra om jag var biljonär:
1. Betala bort skulderna på huset
2. Resa till en massa roliga ställen, både med man och barn och bara med mannen
3. Förverkliga min dröm och studera till trädgårsmästare
4. Ge bort pengar i välgörenhet, antagligen till något barnsjukhus
5. Placera pengar väl, så jag och min familj skulle vara ekonomiskt oberoende resten av livet

Jag utmanar i min tur MissGoldie, Millami, Lillis70, Nananas, Pysselgalningen och alienstar

Regler:- Svara på alla frågor.- Välj ut sex personer och utmana dem i deras bloggar.- Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört utmaningen.

4 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Nu har jag svarat på utmaningsfrågorna :-)

Milla sa...

en nominering finns att hämta i min blogg..:-)

Anonym sa...

Jag har utmanat vidare:-) och svarat!
Kram
lisa
http://lillis70.blogg.se

MalinL sa...

Hoppar över detta jag eftersom jag inte orkar/har tid/ har nog att utmana vidare..