måndag 27 april 2009

Något nytt att visa

Skall passa på att lägga upp två kort jag gjort. Det är en massa födelsedagar i april och ville till två "födelsedagbarn" göra lite extra kort. Det ena åt min svärmor som fyllde 60 år. Hon fick en kryssning som present och uppgifter om den fanns inne i kortet. Hon blev jätte glad för det rosa kortet med den söta igelkotten!

En närbild på blomman! Gillar dessa pappersrosor.

Och ett mappkort till brorsan som fyllde år. Så söt denna stämpel från Bildmålarna och valde riktigt våriga fräscha färger åt brorsan. Inne i kortet fanns en sedel som gåva.
Var på scrapträff under veckoslutet oh scrappade faktiskt fyra LO:n (!!!!) men de kommer senare.


6 kommentarer:

anna"meali" sa...

Jätte fina kort, äääälskar det längst upp tappar nästan hakan vad vackert kort.:-)

Karin sa...

Jättefina kort! Det översta är bara såååå vackert!

kramis!

Madde sa...

Jättefina kort,stämplarna är ju jättesöta båda två. Kul att se att du kommit igång igen :-)
Kul med scrapträff.
Kram Madde

Madde sa...

Såg förresten att du inte ändrat min bloggadress i din blogglista,va ett tag sedan jag bytte ju;-)
Har du inte den nya så är den
mammammaddesblogg.blogspot.com

Ida sa...

Woow vad fina! Svärmor blev nog riktigt glad tror jag! Nu när våren kommer så blir man ju faktiskt mer sugen på att ta en promenad och vara ute i stället för att sitta inne med en massa kort. hur kul det än är. Själv har jag helt tappat inspiration... Suck!

Miss Goldie sa...

Hej!
Jag har lite frågor om Copics. Visst var det så att du använder dem? Jag har använt Promarkers men jag får inte alls till det där med ljusare och mörkare partier (blendern GÅR bara inte att använda) :-)

Funderade först på Tombows men det funkar inte att måla på utprintade bilder med dem. Jag brukar printa ut t.ex. clip-art och färglägga och då smetas bläcket ut då man ska använda vatten med dem.

Så nu funderar jag på Copics. Man ska alltså inte ha vatten med dem, eller? Är de bättre än Promarkers? På vilket sätt? Finns det en blender till Copics också?

Var får man tag på dessa pennor till ett bra pris?

Jag hoppas du kan svara på mina frågor. Det skulle jag uppskatta jättemycket! Ha en bra dag!
Anna-Lena